דף הבית
אודות
יומני מסע
כתבות
ספרים
מזג האוויר
גלריה
וידאו
סיפורי מסע
מעברי גבול
ENGLISH POSTS
האופנוען מסביליה - הצילומים
"היכולת להתרגל לחברה אשר חולה באופן מוחלט , אינה מדד לבריאות " .

אתר מסעות
מהים השחור לים הלבן

מסע למרוקו
MEDITERRANEAN 2 ATLANTIC

ברוכים הבאים לאתר ארטמוטו
גלישה מהנה

כתבות

שתף |

כל ההתחלות

חזרה לכתבות
היה לי בגדול את המסלול, ואיזה מדינות נעבור, אבל זה לא היה עוד מגובש ואיזה מדינה נעבור קודם ומה בסוף

מהים השחור לים הלבן / קובי שמואל

אני זוכר את הפעם הראשונה, שזה היה לא מזמן, בטיול שבילים של מועדון האופנועים הישראלי.
זה היה טיול לחבל לכיש. נופים מדהימים כן....פעם ראשונה בדברים מסויימים בחיים לא שוכחים גם לטוב וגם לרע.
ככה הכרתי את שותפי למסע (הוא עוד לא ידע על זה). באחת ההפסקות בטיול הוא סיפר לי , כבדרך אגב, שהוא חזר ממסע אופנועים "סובב בלקן", באותה נשימה הוא סיפר שהוא רוצה לצאת במאי למסע קצת יותר רחוק מהבית. אמרתי לעצמי אני אצטרף אליו ואספוג מניסיונו האישי על טיולים מסוג זה . נפגשנו בתל אביב לאחר תקופה קצרה ,בית קפה טיפוסי, וזה הגיע... פשוט נשבתי. הוא פתח מפה בגודל של שני שולחנות של בית הקפה והסביר לי את המסלול באדיקות ובמסירות. אמרתי לו אוקי בוודאות מוחלטת אני בפנים .

בגדול לא ידעתי מאיפה להתחיל. אחרי קבלת ההחלטה שאני הולך על המסע הזה , התחלתי לבקר בחנויות שיש להם מפות ולאט לאט התחלתי לעבור לחנויות יותר מקצועיות למיפוי .
היה לי בגדול את המסלול, ואת המדינות בהן נעבור, אבל זה לא היה עוד מגובש ולא היתה החלטה איזו מדינה נעבור קודם ואיזו מדינה נשאיר לסוף. אז פשוט קניתי מפות והתחלתי ללמוד דרכים, וערים. קניתי מפות כמו מטורף זו היתה פשוט אובססיה מתוקה אבל......ככול שהזמן עבר המסלול רקם עור וגידים , הפגישות וההכרות עם דורון והכניסה " לעובי הקורה " פשוט הקסימו אותי מאוד .
בהתחלה, כמו שציינתי המסלול לא היה מגובש. אז חשבנו שיהיה נכון שנגיע לקפריסין באמצעות המעבורת וניקח עוד מעבורת לטורקיה, משם לאיסטנבול , בולגריה , רומניה.... ואז היתה התלבטות, רצינו לעבור דרך כביש C7 הרי הקרפטיים ,דורון ציין כמה וכמה פעמים שזה אחד הכבישים היותר יפים באירופה.
הלכתי ובדקתי קראתי ספרים וראיתי צילומים ומפות - צודק . אבל אחר כך התעוררה שאלה נכונה הכביש פתוח בחודשים מסויימים. אין תאריכים מדוייקים לפתיחת וסגירה הכביש, בשל מזג האוויר והשלגים - בעיה נחזור אליה בהמשך .
משם בדמיוננו ובעזרת מפות מולדובה ,קטע קטן מעצבן רצינו לעבור מרומניה לאוקראינה לכיוון אודסה ,חייבים לעבור ממולדובה ולא לטפס צפונה ולהאריך את הדרך ,
בוקר אחד הלכתי לברר בשגרירות מולדובה פרטים אודות הכניסה לארץ, כי זה מחייב ויזה אז הוא שלח אותי למשרד בבן יהודה ושם הסבירו לי שקיימת ויזה לחודש אז......אמרתי אני לא צריך ויזה לחודש אני צריך ויזה ל.......3 שעות לעבור לאוקראינה ואז גיליתי כי יש להם משהו מעניין, ויזה ל -24 שעות מתאריך הכניסה כנראה הם מכירים את הבעיה .
היעד הבא אודסה , חצי האי קרים , ומשם לקייב ולחצות את הגבול לרוסיה מוסקבה . סן פיטרסבורג ולמשוך צפונה למורמנסק, ואז לחצות את הגבול לנורבגיה ,פיורדים ולהתחיל לרדת למטה ( אני חושב שבתיאוריה זה הרבה יותר מעייף מאשר במציאות. אבל אל תשכחו, אני שבוע לפני המסע ומספר מה עבר עלי בהכנות , וגם את רחשי ליבי לכל המסע והתיכנון ולמעשה רק עכשיו אני מתחיל להבין ........)
כך אני ודורון התחלנו להקים שלד נסיעה ( יותר דורון מאשר אני ) אני חייב לציין את המסירות והדבקות של דורון בתכנון והירידה לפרטים ממש כמו .....מבצע צבאי (מעניין למה ?)

במקביל להכנות שקשורות למסע, היו עוד כמה בעיות שצריך היה לפתור כמו למשל "כרטיס ירוק".
בעל רכב החפץ לנסוע עם רכבו מחוץ לגבולות מדינתו (להלן: "מדינת המוצא") נדרש לכיסוי ביטוחי במדינת היעד וזאת משום שבדרך כלל ביטוח הרכב המקומי, אינו תקף מחוץ לגבולות מדינת המוצא. שירות ה"כרטיס ירוק" נועד לענות על בעיה זו ולאפשר לבעלי רכב לנסוע בחו"ל עם ביטוח תקף.
תעודת "הכרטיס הירוק" מזכה את בעל הרכב אשר רכש ביטוח רכב במדינת המוצא, לקבל שירותי טיפול בתביעה בשל חבות חוקית כלפי צד שלישי במדינת היעד.
זה ההסבר ל"כרטיס הירוק". בגדול חברת הביטוח הישראלית צריכה להוציא ויזה מהסוג הזה ,בפועל עד היום היו רוכשים מסוכן ביטוח בחו"ל ביטוחים מסוג זה .
דורון, באמצעות סוכן הביטוח עוזי בר טיפל בזה, וההודעה המשמחת היתה שלפני היציאה אנחנו נקבל "כרטיס ירוק" מחברת ביטוח ישראלית. תאמינו לי שזה השג לא מבוטל.

עם זאת, לא לשכוח לגמרי את הטלפונים והפגישות על מנת להוציא את המסלול המדוייק לפועל. במקביל לכל אלה, הייתי צריך ציוד. בטיולים האחרונים של מועדון האופנועים הישראלי - ופה אני חייב לציין את הלך הרוח ואת האנשים החמים אשר תורמים ומעניקים לגיבוש המועדון - חזק ואמץ ותמשיכו ככה , ולא לשכוח לרגע את מועדון הGS BMW ואת הטיולים והתכנון. כל אלה תרמו המון לראיה רחוקת הטווח בכל הקשור לרכיבת שטח ,המאמץ ,וחששות מהלא נודע, ונתן מושג כללי על ציוד .

אז ......פשוט הלכתי למטייל וקניתי את מה שחשבתי כבסיס שזה: תיק , אוהל , שק שינה , ומזרן . איכות טובה מוכיחה את עצמה לאורך זמן אני דוגל בזה תמיד ( אבל הכול בפרופורציות ) ועל זה הוספתי דברים כמו סכין לדרמן , פנס , גזיה , והרגשתי כמו ילד בחנות צעצועים ,האווירה ועצם התיכנון לקחו אותי למקומות שאני חושב הרבה יותר רחוקים מהמסע עצמו וכל זה ........נאמר שבוע לפני המסע, אז ככה שאני לא יודע בוודאות ,כל זה בהרגשה החזקה בתיאוריה אם תרצו , אפשר לתאר את זה , שלב ההכנות חלק בלתי נפרד מהמסע ומשתדל לא להציב יעדים ולסמן V , כל המסע והדרך זה התכלית ,הכי פשוט בעולם לא?

בערבים הייתי יושב מול האינטרנט בודק וחוקר, איפה נעבור, קצת היסטוריה ,מזג האוויר , מעברי גבול , אישורי כניסה, והכי חשוב ......מוסכים של BMW. (ההכנות והטיפול לאופנוע - על זה אני אספר בהמשך) . היינו צריכים להתאים את המסלול בהתאם למזג האוויר ובכדי שנקבל מזג אוויר טוב צריך יהיה " להתעכב " באזור טורקיה , ואז בא הרעיון הבא להגיע לטורקיה ,ולרכב לגיאורגיה ולהיצמד לים השחור אבל............עקב משחקי גן ילדים בין רוסיה לגיאורגיה הגבולות סגורים ומסוגרים , מה עושים ? לאחר בדיקות הלכנו למשרד התיירות הטורקי בת"א. לקחנו מפות קצת הסברים ו..........יש בטורקיה עיר בשם טרבזון הנושקת לחופי הים השחור ומדי יום יוצאת מעבורת לסוצ'י שברוסיה . כבר למחרת לדורון היו התשובות. הוא בדק, שלח איימל וזה נראה בסדר גמור ( יש לי קצת... הרבה..... בעיה עם מעבורות ,בחילות ,הקאות , אז כול הזמן הדחקתי את זה , נתגבר נקודה ) המסע התחיל להיות יותר ויותר מגובש.
הרעיון הוא טורקיה , להגיע לטרבזון, מעבורת לרוסיה ,ומשם לאוקראינה חצי האי קרים , אודסה, ובימים האחרונים גם הוחלט על אומן , קייב , ולמשוך למעלה רוסיה .

אני חייב להודות ולציין שבמהלך הפגישות שלי ושל דורון נפגשנו עם ז'ק סודאי לקבל טיפים מניסיונו בטיולים בטורקיה ואופן ההתנהלות במעברי גבול - היה לנו חומר מחשבה מצויין .
כמו כן לזיו פרידמן שהיה בטורקיה וכתב על האתרים ששהה בהם כולל היסטוריה וציוני דרך , סיפק לנו רשימת ציוד, בהחלט חומר אנושי משובח עם בעירה פנימית בכול הקשור להרפתקאות וחווית החיים בכל עוצמתם .

נמשיך..........