דף הבית
אודות
יומני מסע
כתבות
ספרים
מזג האוויר
גלריה
וידאו
סיפורי מסע
מעברי גבול
ENGLISH POSTS
האופנוען מסביליה - הצילומים
"היכולת להתרגל לחברה אשר חולה באופן מוחלט , אינה מדד לבריאות " .

אתר מסעות
מהים השחור לים הלבן

מסע למרוקו
MEDITERRANEAN 2 ATLANTIC

ברוכים הבאים לאתר ארטמוטו
גלישה מהנה

שתף |
כול יומני / מהים השחור לים הלבן     אתרים בעולם     סיפורי מסע - חברים     כל ההתחלות     מהים התיכון לאטלנטי 2010     מסע ליוון עם אופנוע לנבכי הקהילות היהודיות 2011     המסע לאסיה 2012      סובב האדריאטי 2018     חזרה לברלין     כל הקטגוריות

הגענו אתמול בבוקר לחופי הארץ ...

דורון על GS1200, קובי על ""דקר" 650.
61 יום של רכיבה, מסלול באורך כולל של 20,000 ק"מ פחות כמה עשרות ק"מ, ממוצע של 325 ק"מ ליום.


אנחנו כאן, הגענו אתמול בבוקר לחופי הארץ ובתהליך לא ארוך ו...(ישראלי אופייני) שוחררנו מהנמל והיה תענוג לפגוש את אליקו ורועי בשער. כפי שהבטחנו הלכנו לנגב חומוס שהיה חסר לנו מאוד בחודשיים האחרונים. אני אישית, חנכתי את החלק הצפוני של כביש 6 שמקצר עוד קצת את הדרך למשמר הנגב והמסע הגיע לסיומו.
אביא בשורות הבאות תקציר ראשוני של לקחים, תובנות והמלצות.

דורון על GS1200, קובי על ""דקר" 650.
61 יום של רכיבה, מסלול באורך כולל של 20,000 ק"מ פחות כמה עשרות ק"מ, ממוצע של 325 ק"מ ליום.
מהירות ממוצעת על פני כל המסע 60 קמ"ש!!!, (מכסימלית שלי 133 קמ"ש).
היום הארוך ביותר 726 ק"מ, הקצר ביותר 12 ק"מ.
צריכת דלק ממוצעת לאורך המסע כולו לדקר 22 ק"מ/ליטר!!!, ל- 1200, 21 ק"מ/ליטר.

תקלות ואחזקה:

מנורה ראשית
החלפת מיסב היגוי תקול
נזילה במחזיר שמן קידמי, חייבה החלפת 2 מחזירים קידמיים
החלפת שרשרת שסיימה את חייה
החלפה של שני צמיגים
החלפת שמן בשני האופנועים
החלפת מצבר
החלפת מיסב אחורי (לקח חשוב: לקחת מיסב אחורי חילופי למסע כזה)

אף אחת מהתקלות או פעולות האחזקה לא עיכבו ביותר משעות ספורות. הדרך עברה ללא תקר אחד!

יכולנו לוותר, כל אחד מאיתנו, לפחות על שליש מהציוד והביגוד שהיה איתנו.
ציוד קמפינג מלא שהיה איתנו הוכיח את נחיצותו בכמה מצבים, ערכת קפה מיותרת, אם נועדה רק לשתייה ולא לבישול.
חליפות הראלי 2 של BMW (לשנינו היו חליפות כאלו), אמנם יקרות מאוד, אבל הוכיחו עצמן במצבי גשם קשים וארוכים לאורך 5 ימים רצופים.

מחשב נייד הוא פריט חשוב מאוד במסע כזה ולו רק בשביל להוריד מהמצלמה תמונות וקטעי וידיאו בסוף כל יום ואילו התשתית האינטרנטית הופכת להיות יותר ויותר נגישה, כמעט בכל מקום ומאפשרת לדעת מזג אויר צפוי לימים הקרובים ולהשלים מידע חיוני נוסף.
אם הזכרתי מזג אויר הרי שחווינו פערי טמפ' של 40 מעלות במהלך המסע - מ 2 מעלות באיזור צפון נורווגיה ומורמנסק ברוסיה ועד 42 מעלות בניקוסיה שבקפריסין. לכן, מיים על הגב, זמינים לשתייה במהלך הרכיבה, חובה גם באירופה שיודעת ללהוט בקיץ לא פחות מישראל.

עזרים למסע:
מפות - למדנו במהלך המסע על היתרון העצום שיש למפות של Reise Know How על מפות הנייר האחרות רק בזכות העובדה שהן עשויות מנייר עמיד למיים ולגשם כמובן, עמידות בכל קיפול אפשרי וניתן להשתמש בהן שוב ושוב ללא בלאי. ניתן להשיג אותן גם בישראל דרך חנויות הספרים והמפות או בהזמנה ישירה מהיצרן. (מפות אלו נמכרות גם דרך "טוראטק")
ספרות - סידרת המדריכים של "העולם" בעיברית או Lonly Planet באנגלית הם מקור נפלא לאינפורמציה רבה ושימושית ביותר.
GPS - על אף שהשמעתי ספקות בעבר נגד נחיצותו של המכשיר אני חייב להודות כי שימוש במכשיר הוא נוח ביותר, חוסך זמן וגם הוצאות מיותרות ולכן מוכיח עצמו כחיוני, אולם תמיד בלווית מפות! קובי השתמש במכשיר לאורך כל המסע ואני רכשתי מכשיר במהלכו.

עד כאן לקחים ראשוניים. בהמשך נרחיב את הכתוב כאן לתחומים נוספים.
כל מי שמעוניין במידע נוסף מוזמן לפנות אלינו בכל עת.

תודה על הקריאה ותשומת הלב ועל הקשר הרציף איתכם, התמיכה והפירגון במהלך החודשיים האחרונים.

דורון וקובי "רוכבים מהים השחור לים הלבן"
פרסום ראשון :18/07/2010 19:20:34
עדכון אחרון :23/07/2010 12:59:33